Fox News allegedly published a fake article in favor of Trump

Posted August 03, 2017

A lawsuit first obtained by NPR claims the White House helped coordinate a now-retracted Fox News story about the death of Democratic National Committee staffer Seth Rich.

"I've never talked to President Trump in my life", Butowsky said, denying that the White House had "anything to do with any of this".

Jay Wallace, president of News for Fox News, said in a statement to USA TODAY, "The accusation that FoxNews.com published Malia Zimmerman's story to help detract from coverage of the Russian Federation collusion issue is completely erroneous".

The day that Fox aired the story connecting Rich to WikiLeaks and the DNC emails, Wheeler told Fox News' Sean Hannity that he had no evidence that Rich was in contact with WikiLeaks.

Wheeler, who is black, states in the suit that he has faced discrimination at Fox News because of his race.

However, public statements from Wheeler contradict numerous claims in the lawsuit. The complaint alleges Fox and Butowsky wanted to use the Rich story to distract from the attention the White House was drawing over Russian Federation. And the reason that Sputnik is so invested in this and that RT is so invested, is because if this guy who they claim had more access to everyone's email than the I.T. guy, even though he was just an election data analyst. "Mr. Wheeler did not write or approve the response". He said if I wanted to, he could put me in touch with the white house general counsel.

Fox retracted Zimmerman's article a week after it was posted, saying it did not meet their reporting standards.

As it turned out, Butowsky and Zimmerman were not simply Good Samaritans attempting to solve a murder, the lawsuit claims.

Venezuelan opposition launches strike ahead of vote
He has warned the Organization of American States not to intervene in Venezuela, saying that would surely bring on civil war. The latest deaths in clashes with security forces raised to 105 the number of people killed since April 1.

Wallace also told NPR that there is no "concrete evidence" that Wheeler was misquoted by Zimmerman. The story claims Rich leaked a trove of DNC emails to WikiLeaks and insinuates that he was murdered by the DNC in retribution for those leaks.

"Feinberg then went on to discuss how Sputnik was in fact pushing the Seth Rich story, saying, "[Sputnik] pushed the Seth Rich lie.

However, it should be noted that Wheeler's public statements about the investigation roughly fall in line with these quotes. This interview is addressed in the lawsuit, but somehow claims Wheeler was above board.

Wheeler's defamation lawsuit, which names Fox News, a Fox reporter and a wealthy businessman as defendants, is an outgrowth of the slaying last summer of Seth Rich, a young data specialist at the DNC.

FOX 5 DC: "You have sources at the Federal Bureau of Investigation saying that there is information..."

"This has been the most emotionally troubling time that this poor family has ever gone through, and the constant spate of conspiracy theories that have followed them every step of the way has really impeded their ability to grieve for their son and to find the new normal that is really being deprived of them in a way that other people get a chance to mourn the loss of a loved one", he added.

WHEELER: "Absolutely. Yeah. That's confirmed".

"Bauman, he'll say whatever he wants". "This person, we checked him out, we have to check him out, very credible". It also claims the president specifically reviewed drafts of the story and made changes to it.